5.21.2013

Jenta i sølvsko!

Endelig på plass!

Vi har hatt de utrolig søte skoene fra  Arauto RAP i en uke nå! Jeg er kjempe fornøyd! Hannah som alltid har vist stor interesse for sko, og som sikkert blir en frøken med mange par i fremtiden, er veldig stolt! Jeg skrev tidligere at planen var å skaffe sølvsko til henne i Amsterdam. Slik ble det ikke! Jeg synes det var et dårlig utvalget av barnesko der.  Det var mye forskjellig, men lite av kvalitet. Til et barn på 1-2 år er jeg veldig nøye på at skoen skal ha god passform, støtte over anklene, være lette på foten og av naturlige materialer. Det ble derfor nettshopping istede.

Hannah har på seg body fra Wheat, strikkekjole fra pickles (mønster her) strikket av meg!!, strømpebukse fra Phister & Philina og på bildet til høgre jakken fra Mini A Ture.
 
Jeg googlet og googlet, og gikk gjennom det som måtte finnes av nettbutikker, og da jeg fant “de utvalgte skoene” falt jeg pladask.  Mange barnesko, har en joggeskoaktig stil, noe som ikke passer så godt til noen av klærne vi har i skapet. . Det som er genialt med Arauto RAP sine, er at den klassiske stilen passer til alt.  De ble bestilte fra den Danske nettbutikken Milky walk. Jeg handler mye på nett og pleier å passe på at jeg er under 200 grensa for toll. Skal en handle sko, koster de fort mer enn det. På tollvesenets sider leste jeg at ved import av sko må du betale moms, ellers er det tollfritt. Jeg hadde dette derfor friskt i minne da jeg handlet.

 
 
 
 Jeg var spendt på hvordan dette ville gå og da jeg fikk hentelappen fra posten, hadde tollvesenet lagt til fortolling allikevel.  Erfaringsmessig vet jeg at det Norske tollvesenet er raskt ute med å ta penger for ting de ikke skal.  En gang måtte jeg betale 200 kr i fortolling for en ting som kostet meg 8 dollar. De hadde ikke tatt seg tid til å se skikkelig på lappen, og derfor tatt dollartegnet for å være et 5 tall. Hyggelig det!! Skoene kostet meg 93 kr i moms og 130 kr i fortolling, altså 223 kr ekstra. Mest sannsynlig hadde jeg fått pengene tilbake hvis jeg hadde klagd, men jeg orker ikke styret. Det blir derfor noen ekstra kroner i kassa til staten. Heldigvis er jeg fornøyd! Skoene har ikke kostet meg mer enn hva jeg måtte ha betalt for et lignende par her hjemme!
Det må allikevel veldig fine sko til, hvis jeg skal prøve meg på handling fra utlandet igjen!

 
 
 

1 kommentar:

  1. Det er så fint dette mønsteret fra pickles! Har selv strikket vest i samme, men denne kjolen, og fargen er bare helt nydelig!

    SvarSlett